Le mercredi, 3 novembre

Posted: November 3, 2021

Due Date: 

Thursday, November 4, 2021

7/8M FILA/Sciences Humaines: a) Mets le "déclencheur" et les effets ci-dessous dans le bon ordre dans ton cahier.

  les gens perdent leur emploi       fermeture d'usine          les autres magasins ferment          moins d'argent dans la communauté   

    les touristes viennent      plus de gens perdent leur emploi      la région devient calme             les nouvelles entreprises s'ouvrent      

    beaucoup quittent la région       plus d'argent dans l'économie       les gens rentrent chez eux

 

Put the "trigger"(first cause) and the effects below in the proper order in your notebook.

  people lose their jobs     factory closure      more businesses close          less money circulating in the community

  tourists arrive      more people lose their jobs      the region becomes quiet and clean     new businesses open

  many people leave the region     more money in the community       people move back home

 

 b) Faire un tableau de "pollution" en suivant l'exemple ci-dessus. (Commencer par identifier un "déclencheur"ex. une marée noire).

    Make a chart for pollution following the example above. (Begin by identifying the "trigger" ex. an oil spill).

 

5/6M FILA/Sciences Humaines: Décris l'apparence de ton animal préféré. Faire la recherche sur son "habitat"(ou il vit) et son "alimentaire"(ce qu'il mange). Composez paragraphe 2 de ton brouillon dans ton cahier. Partager avec tes amis.

Describe the physical appearance of your favourite animal in detail. Research its habitat(where it lives) and its diet(what it eats). Do a draft copy of paragraph 2 with your findings in your notebook.