Le lundi, 1 novembre

Posted: November 1, 2021

Due Date: 

Tuesday, November 2, 2021

7/8M FILA: Lis le sommaire pour Un Fantôme au Grenier et identifiez le personnage principal(protagoniste ou protagonistes), le lieu et la problème/conflit. Quelle phrase et l'une qui a attiré l'attention au lecteur? Utilise ce modèle pour créer ton propre sommaire pour ton histoire fictive. 

Read the book summary for Un Fantôme au Grenier and identify(in your FILA notebook) the main character or characters, the setting of the story and the problem or conflict. What sentence grabs the attention of the reader in your opinion? Explain how or why it is effective. Use this model to write your own book summary for a fictional story. Remember to include a hook to grab the attention of the reader and introduce your main character and the problem or conflict. Write your draft copy in your FILA cahier.

7/8M Science Humaines: Identifiez un "déclencheur"(trigger) pour l'usage de drogues par les jeunes. Quels son les effets? Faire un tableau qui commence avec un déclencheur(la première cause) et les effets qui mènent à plus de causes et d'effets.

Identify a trigger or first cause of substance abuse by youth. What are the effects? Make a chart in your notebook that begins with a trigger and effect and how an effect can lead to more triggers and effects. You may wish to explore multiple effects and how these lead to different outcomes.

5/6M FILA: Lis Le Renard Roux texte informatif. Comment est-ce qu'il ressemble? Décris son apparence dans ton cahier FILA. Ajoute les details. Faire un brouillon d'une description de l'apparence de ton animal préféré dans ton cahier. 

Read Le Renard Roux. Describe its appearance using details from the text. Write a draft copy of a detailed description of the appearance of your favourite animal in your notebook. 

5/6M Sciences Humaines: Nommez trois droits de l'enfant. Faire un dessin qui represente un droit de l'enfant choisi. Repondez aux questions 2a et 2b de quiz d'automne dans ton cahier.

Name three rights of the child. Choose one and make a drawing that represents one of these rights in your notebook. 

7/8M et 5/6M Lis 20 minutes:)     

Connectez-vous aux TEAMS/Équipes pour chaque classe pour des rappels et des instructions.

Log in to TEAMS according to your scheduled classes for reminders and instruction.

Je suis tellement fière de vous tous! So proud of you all!