Devoirs, le mardi, 2 novembre

Posted: November 2, 2021

Due Date: 

Wednesday, November 3, 2021

7/8M FILA/Sciences Humaines (Cross-curricular): Fais la recherche sur la militante écologiste Sheila Watt-Cloutier qui défend le droit des Inuits d'être Inuit, c'est-à-dire de vivre dans le froid. Quelle est son message aux autres? Comment est-ce qu'on peut trouver un équilibre entre nos besoins et la protection de la terre? Faire un brouillon de vos pensés dans votre cahier ou sur looseleaf. Suivez l'horaire pour Teams.

Research activist Sheila Watt-Cloutier who defends the right for the Inuit to be Inuit. What is her message to others? How does pollution threaten the lifestyle of the Inuit? In what ways can we find a balance between our needs and the protection of the planet? Record your thoughts in your notebook or on looseleaf. Check in on Teams at your regular scheduled class time.

5/6M FILA/Sciences Humaines (Cross curricular): Lis Notre Chez-nous. Comment est-ce que l'école de Jacoby Youngblood Battiste est different que les enfants autochtones aux écoles résidentielles? Expliquez dans ton cahier ou sur looseleaf. Quelles sont les resources naturelles chez-toi? Quels animaux est-ce que tu vois? Comment est-ce que la terre nous nourrit? Donne une déscription de les façons que tu peux célébrer la terre. (un jardin, ramasse les pommes et les bleuets, etc.) Suivez l'horaire pour Teams.

Read Notre Chez-nous. How is Jacoby's life at school different than the residential school children? Explain in your notebook or on looseleaf. What are the natural resources in your community? What animals do you see? How does the earth nourish us? Give a description of the ways you celebrate the earth's natural gifts(ex. plant a garden, pick apples and berries, etc.) Check in on Teams at your regular scheduled class time.